2023 YILI KASIM AYI MECLİS KARARLARI
Belediye Meclisi, 5393 Sayılı Yasanın 20. Maddesi uyarınca Kasım Ayı Olağan birleşimi için yukarıda belirtilen üyelerin katılımı ile 07.11.2023 gün ve saat 13:00 de Belediye Meclis toplantı salonunda toplandı. Gündem okundu ve görüşmeye geçildi.
GÜNDEM:
1- Açılış ve yoklama,
2- Saygı duruşu,
3- 2024 Mali Yılı Bütçesinin görüşülmesi
4- Zincir mağazaların faaliyetleri ve işletme açılışlarıyla ilgili maddenin görüşülmesi
5- Belediyemizce yapılan yürüyüş yoluna ve asma köprüye İsmet Acar Yaşam Vadisi isminin verilmesinin görüşülmesi,
6- Belediye sınırları ile ilgili konunun görüşülmesi
7- Merkez Mahallesi 120 ada 2 parsel de bulunan taşınmazın Tedaş Genel Müdürlüğüne tapu devrinin görüşülmesi
8- Yoldan ihdastan oluşan 267 ada 6 parsel arsa satışının görüşülmesi
9- 2024 yılı gelir tarifesinin belirlenmesinin görüşülmesi
10- Kapanış
Gündemin 1. maddesi gereği,
Açılış ve yoklama yapıldı, yoklama sonucunda Mehtap ŞENTÜRK’ün mazeret belirtmeden toplantıya katılmadığı diğer üyelerin toplantıya katıldığı görülerek birleşim açıldı.
Gündemin 2. maddesine geçildi.
Atatürk ve Silah Arkadaşları ile Türk Büyükleri anısına bir dakikalık saygı duruşu gerçekleştirildi.
Ekim 2023 olağan birleşim tutanakları üyelere dağıtıldı. Oturum sırasında görüşülüp tutanaklara geçmeyen veya görüşülmediği halde tutanaklara geçen konu olup olmadığı incelendi. İnceleme sonucunda; Görüşmenin değiştirilmeden kayıtlandığı görülerek gündemin diğer maddesine geçildi.
Gündemin 3. maddesine geçildi.
2024 Mali yılı Bütçesi Belediyemiz Encümeni tarafından incelendikten sonra Meclis’e , Meclis tarafından Plan ve Bütçe Komisyonuna gönderilen bütçe tasarısının plan ve bütçe komisyonunca rapor haline getirilip meclise sunulan;
2024 MALİ YILI GİDER BÜTÇESİNE
46-08-07-02 Özel Kalem Müdürlüğü birimi için: Personel giderler, Sosyal Güvenlik Kurumu pirim giderleri mal ve Hizmet alımları, cari transfer ve yedek ödeneklere ait fonksiyonlara 4.286.300,00 ₺
31-01Yazı İşleri ve Kararlar Müdürlüğü Birimi için: Personel giderleri, sosyal güvenlik kurumu pirim giderleri mal ve hizmet alımları, cari transfer ve yedek ödeneklere ait fonksiyonlara 794.500,00 ₺
32-01 Mali İşler Müdürlüğü biriminin genel kamu hizmetleri için: personel giderleri, sosyal güvenlik kurumuna pirim giderleri, mal ve hizmet alımları, Faiz Giderleri, cari transferler ve yedek ödeneklere ait fonksiyonlara 7.927.000,00 ₺
34-01 Zabıta Amirliği birimi için: personel giderleri, sosyal güvenlik kurumları pirim giderleri, mal ve hizmet alımları, cari transferler ve yedek ödeneklere ait fonksiyonlara 2.620.000,00 ₺
39-1 Fen İşleri Müdürlüğü biriminin genel kurum hizmetleri için: personel giderleri, sosyal güvenlik kurumu devlet pirim giderleri, mal ve hizmet alımları, cari transferler, sermaye giderleri ve yedek ödeneklere ait fonksiyonlara 61.390.200,00 ₺
42-01 Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü hizmetleri için. Personel giderleri, Sosyal güvenlik kurumlarına devlet pirimi giderleri, Mal ve hizmet alım giderleri için 460.000,00 ₺
42-10 Kültür ve Sosyal İşler Müdrlüğüne bağlı Sosyal Güvenlik ve Sosyal Yardım Hizmetleri için: Mal Hizmet Alım Giderleri, Yedek Ödeneklere ait fonksiyonlara 15.000,00 ₺
48-01 Muhtarlık İşleri Müdürlüğü hizmetler için: Personel giderleri, Sosyal güvenlik kurumlarına devlet pirimi giderleri için 995.000,00₺
55-01 Su İşleri Müdürlüğü hizmetleri için: Personel giderleri, Sosyal güvenlik kurumlarına devlet pirimi giderleri, mal ve hizmet alım giderleri için: 252.000,00₺
57.04.01 İktisadi ve Sosyal Tesis İşletmeceliği 46.260.000,00₺
Toplam 125.000.000,00 ₺ ödenek konulduğu görüldü.
2024 MALİ YILI GELİR BÜTÇESİ’NE
01- Vergi gelirleri’nin;
02-Mülkiyet üzerinde alınan vergiler bölümüne 723.140,00₺
03-Dahilde alınan mal ve hizmet vergileri bölümüne 2.220.700,00₺
06-Belediye harçlar bölümüne 984.400,00₺
09-Başka yerde sınıflandırılmayan bölümüne 0₺
03-Teşebbüs ve mülkiyet gelirleri
01-Mal ve Hizmet satış gelirleri 38.450.895,55₺
06-Kira gelirleri 3.513.800,00₺
09-Diğer teşebbüs ve mülkiyet gelirleri 40.000,00₺
04-Alınan bağış ve yardımlar ile özel gelirler
02-Merkezi yönetim bütçesine dahil idarelerden alınan bağış ve yard 0₺
04-Kurumlardan ve kişilerden alınan yardım ve bağışlar 2.100.000,00₺
05-Diğer gelirler
01-Faiz gelirleri bölümüne 50.000,00₺
02-Kişi ve kurumlardan alınan paylar 74.535.004,45₺
03-Para cezaları bölümüne 267.060,00₺
09-Diğer çeşitli gelirler 115.000,00₺
06-Sermaye Gelirleri
01-Taşınmaz satış gelirleri 0 ₺
02-Taşınır satış gelirleri 2.000.000,00₺
olmak üzere toplam 125.000.000,00 ₺ gelir tahmini öngörüldüğü anlaşıldı.
Gelirler Gider bütçe üzerindeki görüşmeler incelemeler ve tespitlerden sonra her maddeler için ayrı ayrı yapılan oylama sonucunda 2023 yılı gelir gider bütçesi; Oy birliği ile kabul edildi.
2024 Mali yılı bütçesinin geneli üzerinde yapılan görüşmeler sonucunda 125.000.000,00 ₺ gider, 125.000.000,00 ₺ gelir olmak üzere tahmin edilen Borçka Belediyesi 2024 Mali Yılı bütçesinin kabulüne ve 01.01.2024 – 31.12.2024 tarihleri arasında uygulanmasına, Gelir bütçesinin oluşturan gelir türlerinin 2024 yılı rayiçlerine ilişkin ayrı bir cetvel hazırlanarak bütçeye eklenmesine ve birlikte uygulanmasına; ad okunarak yapılan oylama sonucunda 07.11.2023 tarihli birleşimde
Oy birliği ile kabul edildi.
Gündemin 4. maddesine geçildi.
Borçka Esnaf ve Sanatkarlar Odası ile Borçka Ticaret ve Sanayi Odası’nın vermiş olduğu 27.10.2023 Tarih ve 1645 Sayılı Yazı incelendi ve görüşmeye geçildi.
Anayasanın 173 maddesine göre Devlet Esnaf ve Sanatkarları koruyucu ve destekleyici tedbirler alır ”amir hükmü” ile 5393 Sayılı Belediye Kanunun 14 . ve 15.maddesine göre Belediyeler Ekonomi ve ticaretin geliştirilme hizmetlerini yapar hükmüne istinaden, küçük esnafında kalkınması ve uygun rekabet ortamının oluşması için, Zincir Mağazalar hakkında ilgili hükümler doğrultusunda Aşağıda belirtilen şartların aranmasına ;
1-Zincir marketlerin işletme açılış ruhsatı ruhsatlarında Muhasebe Müdürü, Fen İşleri Müdürü,İtfaiye Müdürü,Esnaf ve Sanatkarlar Odası ve Ticaret odasından birer kişi olmak üzere 5 kişilik heyet oluşturularak ilçemizde zincir marketlere ihtiyaç olup olmadığı, çevre kirliliğine neden olup olmayacağı, şehir trafiği açısından sakınca olup olmadığı vb gibi kıstasları dererlendirerek karar alır ve Belediye Başkanlığına tavsiye niteliğinde ki görüşünü yazılı olarak belirtir.
a- Bu heyet en az 3 kişinin katılımı ile zabıta görevlisinin başkanlığında toplanır ve katılanların salt çoğunluğu ile karar alır.
b- Heyet toplantıları, toplantı gününden enaz bir gün önce heyet üyelerine verilmek üzere gündemiyle birlikte yazılı olarak zimmetle kurumlarına tebliğ edilerek davet edilir.
c- Heyetin Sekretaryasını Belediye Zabıta Müdrülüğü yerine getirir.
2-Ulusal Market (Zincir Market) bulunduğu alanda, trafik sorunu yaşanmaması için işyerinin kavşaklara en az 50 metre mesafede olması,
3- Yapı ruhsatına uygun Ulusal Market (Zincir Market) işletmesinin çalışma alanı olarak en az 250 m2, depolama alanı olarak da en az 150 m2 olması
4- Zincir marketlerde çocuk emzirme ve bakım odası olması
5- Zincir marketlerde satış alanının en az yarısı kadar otopark alanının sağlanması
6- Zincir marketlerde havalandırma klima cephelerinin çevresinde (alt ve üst kat) bulunan mahalle saknlerini rahatsız etmeyecek şekilde olmasına
7- Zincir marketlerde üst veya alt katında konut bulunan mağaza yerlerinin bu kişilerden muvafakat alınarak işlem yapılması
Oy birliği ile kabul edildi
Gündemin 4. maddesine geçildi.
Borçka Esnaf ve Sanatkarlar Odası ile Borçka Ticaret ve Sanayi Odası’nın vermiş olduğu 27.10.2023 Tarih ve 1645 Sayılı Yazı incelendi ve görüşmeye geçildi.
Anayasanın 173 maddesine göre Devlet Esnaf ve Sanatkarları koruyucu ve destekleyici tedbirler alır ”amir hükmü” ile 5393 Sayılı Belediye Kanunun 14 . ve 15.maddesine göre Belediyeler Ekonomi ve ticaretin geliştirilme hizmetlerini yapar hükmüne istinaden, küçük esnafında kalkınması ve uygun rekabet ortamının oluşması için, Zincir Mağazalar hakkında ilgili hükümler doğrultusunda Aşağıda belirtilen şartların aranmasına ;
1-Zincir marketlerin işletme açılış ruhsatı ruhsatlarında Muhasebe Müdürü, Fen İşleri Müdürü,İtfaiye Müdürü,Esnaf ve Sanatkarlar Odası ve Ticaret odasından birer kişi olmak üzere 5 kişilik heyet oluşturularak ilçemizde zincir marketlere ihtiyaç olup olmadığı, çevre kirliliğine neden olup olmayacağı, şehir trafiği açısından sakınca olup olmadığı vb gibi kıstasları dererlendirerek karar alır ve Belediye Başkanlığına tavsiye niteliğinde ki görüşünü yazılı olarak belirtir.
a- Bu heyet en az 3 kişinin katılımı ile zabıta görevlisinin başkanlığında toplanır ve katılanların salt çoğunluğu ile karar alır.
b- Heyet toplantıları, toplantı gününden enaz bir gün önce heyet üyelerine verilmek üzere gündemiyle birlikte yazılı olarak zimmetle kurumlarına tebliğ edilerek davet edilir.
c- Heyetin Sekretaryasını Belediye Zabıta Müdrülüğü yerine getirir.
2-Ulusal Market (Zincir Market) bulunduğu alanda, trafik sorunu yaşanmaması için işyerinin kavşaklara en az 50 metre mesafede olması,
3- Yapı ruhsatına uygun Ulusal Market (Zincir Market) işletmesinin çalışma alanı olarak en az 250 m2, depolama alanı olarak da en az 150 m2 olması
4- Zincir marketlerde çocuk emzirme ve bakım odası olması
5- Zincir marketlerde satış alanının en az yarısı kadar otopark alanının sağlanması
6- Zincir marketlerde havalandırma klima cephelerinin çevresinde (alt ve üst kat) bulunan mahalle saknlerini rahatsız etmeyecek şekilde olmasına
7- Zincir marketlerde üst veya alt katında konut bulunan mağaza yerlerinin bu kişilerden muvafakat alınarak işlem yapılması
Oy birliği ile kabul edildi
Gündemin 5. maddesine geçildi.
Belediyemizce yapımı gerçekleştirilen ,İlçemiz Gündoğdu Mahallesi Emniyet Caddesi Çoruh nehri kıyısı boyunca yapılan yürüyüş yolu ve Aksu Mahallesi Sigorta Caddesinde yapılan asma köprüye, İsmet Acar Yaşam Vadisi isminin verilmesine ;
Belediye Meclisinde oy birliği ile karar verilmiştir.
Gündemin 6. maddesine geçildi.
Borçka Kaymakamlığının 0311.2023 Tarih ve 5865 Sayılı Sınır Uyuşmazlığı konulu yazısı incelendi ve görüşmeye geçildi.
Belediyemiz sınırları ile Demirciler, Arkaköy ve Aralık köylerinin sınırlarında ki ihtilaflar nedeni ile bu ihtilaflı yerlerde ikamet eden vatandaşlarımıza hizmet sunmada ve özellikle yapı izinlerinde tereddütler yaşanmakta olduğu gözlenmektedir.Borçka İlçesi Demirciler Köyü sınırında bazı parsellerin , Adres Kayıt Sisteminde Küçükköy Mahallesi olarak tescillidir.Ancak aynı idari sınırda ki çevre parseller tapu kayıtlarında öz nitelik bilgisi Küçükköy Mahallesi, Adres Kayıt Sisteminde ise Demirciler Köyü olarak gözükmekte olup,bahse konu ihtilaflı yerlerin sınır anlaşmazlığı kapsamında , Adres Kayıt sisteminde Kaymakamlıkça kesinleştirlerek, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından onaylı, Belediye sınırlarını gösteren haritaların hazırlanıp Belediyemize teslim edilmesine ;
Belediyemiz Meclisinde oy birliği ile karar verildi.
Gündemin 7. maddesine geçildi.
Tedaş 9. Bölge Müdürlüğünün 18.05.2023 Tarih ve 844 Sayılı yazısı incelendi ve görüşmeye geçildi.
Çoruh Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi tarafından elektrik faaliyetleri kapsamında trafo yerine ihtiyaç duyulduğundan, Artvin İli, Borçka İlçesi, Merkez Mahallesi 120 ada, 2 nolu parselde ki 85.03 m2’lik Belediyemize ait kısmın, Tedaş 9. Bölge Müdürlüğü tarafından belirlenen 267.844,50 TL kamulaştırma bedeli üzerinden, Tedaş Genel Müdürlüğü adına devredilmesine;
Belediyemiz Meclisince oy birliği ile karar verildi.
Gündemin 8. maddesine geçildi.
Tahir ÖZ tarafından verilen 01.11.2022 Tarih ve 1667 Sayılı Belediye Meclisine havale edilen dilekçesinin görüşülmesi sonucu;
Borçka İlçe sınırları içinde bulunan Yeniyol Mahallesi 267 pafta 6 parsel , 193,78 m2 yoldan ihdastan oluşan mülkiyeti Borçka Belediye Başkanlığına ait arsanın hisse sahibi Tahir ÖZ’e fiyat tespit komisyonu tarafından belirlenecek m2 birim fiyatı üzerinden, satışının yapılmasına;
Oy birliği ile karar verildi.
Gündemin 9. maddesine geçildi.
5393 sayılı Belediye Kanunun 59 Maddesi uyarınca Belediyemiz birimlerince hazırlanan 2024 yılı gelir tarifesi Belediye Meclisince yapılan inceleme sonucunda ;
Oy birliği ile kabul edildi.